Translate

sunnuntai 25. tammikuuta 2015

284 - Treeniä treeniä



Pakko avautua pitkästä aikaa tänne vähän kuulumisia. Tällä hetkellä tunne tilani on hyvin vaihtelivia, osa elämästä hymyilee ja osa tuntuu syövän viimeisetkin voimat. Tässä kuitenki pari viimeistä viikkoa mitä tänne en ole kirjoitellut, olen käynyt hyvin ahkerasti treenaamassa ja tavoitteena olisi laihtua 5-7kiloa kesään mennessä. Tosin en rokota itseäni jos en tavotteeseen painon suhteen pääse, kuhan alan taas olemaan suht tyytyväinen siitä mitä peilistä nään.

Tähän mennessä on paino noussut treenaamisesta kaksi kiloa lihasta ja ne on tasaisesti lähtenyt ja niiden lisäksi yksi kilo. Vaikka se ei ole paljoa ja joskus treenannun emmänkin ja pidempään, on jo nyt alkanut tuntumaan kehossa posiviisiä muutoksia. Vatsa ja sisäreidet vähän pienetynyt sekä pohje ja penikka lihakset kasvanut entisestään. Oon tyytyväinen tähän asti saatuihin tuloksiin, mutta paljon on vielä työtä edessä ja toivon että tosiaan jaksan pitää tämän rutiinin yllä. 



Mikä sai minut ottamaan itseäni niskasta kiinni ? - Itseluottamukseni on laskenut vuosien saatossa ja ehkä avaudun liikaa, mutta välillä tuntuu ettei tälläinen kelpaa kellekkään mitä olen nyt. Olen kuitenkin joskus omistanut ihan hyvänkin itseluottamuksen, mistä se on alkanut kokemuksista ja vyötärölle tulleista kiloista pikkuhiljaa häviimään olemattomiin. Yksinkertaisesti en tykkää enää siitä mitä peilistä nään ja tiedän voivani henkisesti tuhat kertaa paremmin kun saan muutamat mörkö kilot karistettua. Sekä kun ollut stressiä on terveellisempää ja auttavampaa mennä salille pumppaamaan, eikä kotiin sängylle itkemään. Yksi suuri motivoiva tekijä on kanssa että ei ajattele liikaa. Mä ihmisenä joka on aina vähän harrastanut liikuntaa, mutta en paljoa tiedän kuitenkin suhteellisen paljon ja paha tapa myös stressata suhteellisen paljon ja ajattelemaan monimutkaisemmin mitä se on. Mutta ei se ole kun vähän kuria syömisen suhteen ja saada liikunta arkiseksi elämään. 

Miten treenaan ? - ma - to, on mulle ne "vakituiset" salipäivät. Joka kerta oon noin tunnin salilla ja ennen treeniä kuuluu myös yleensä 15min aerobista ja käsitreeni päivinä x3 aerobista. Plus sunnuntaina sitten toi sulkkis, koska se on älyttömän kivaa ja oon tosi huono käymään lenkeillä ja se on parasta liikuntaa ikinä lenkin korvikkeeksi :p 
HUOM. Olen itse suunnitellut nämä tietojeni pohjalta. En varmasti tee kaikkea niin oikeaoppisesti kun voisi, mutta teen niinkun itselle parhaaksi nään. 

Maanantai - Jalkatreeni, johon kuuluu myös selkä.
Tiistai - Käsi ja vatsa treeni.
Keskiviikko - Sama kun maanantai

Torstai - Sama kun tiistai
Perjantai - välipäivä

Lauvantai - välipäivä / fiiliksen mukaan
Sunnuntai - 2tuntia sulkapalloa

Ja avaudun nyt tästä tänne siksi, koska se tulee nyt pitkään olemaan suuri osa mun elämää ja uskon sen tuovan mulle voimaa trenaamiseen. Musta tuskin on blongiin kirjoittamaan koskaan mitään treeni vinkkejä tai mitään vastaavaa, että sitä on turha odotella tai mistäs sitä koskaa tietää :D  
Multa saa kysyä lisää jos kiinnostaa tietää, painottaen kuitenkin etten todella ole mikään ammattilainen tämän asian suhteen. Sekä mulle saa myös tulla kertomaan omia kokemuksia ja näkemyksiä asioista.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti